sobota 12. července 2014

Zrůdné Koloseum? Spíš mnoho povyku pro nic

Tak už se mi zdá, že ten povyk kolem rekonstrukce libereckého Kolosea přešel až v hysterii. No poslyšte, co psali například v denním tisku: „Zrůdná móda vsazování plastových oken a oblepování domů polystyrenem se šíří jako zhoubný nádor … napadla i budovu pavlovického Kolosea…“ Tak nevím, ale řekla bych, že tady to autor s tím srovnáním nějak přehnal. Zhoubný nádor…  Majitelé domů, kteří si je zateplili, jsou většinou nadmíru spokojení, neboť tím značně ušetřili výdaje za teplo, a v létě se zase do domu nedostane hned tak vedro. Plastová okna jsou dle mé zkušenosti výborná, snadno čistitelná a mně se líbí i jejich vzhled. Jen lituji, že já jsem doma dala přednost dřevu. To bobtná, po letech okna nejdou pořádně dovřít, různě se kroutí atd. Že jsem tehdy nechtěla plastová, mě docela mrzí. (Jenže já chtěla okna výklopná, a ona se taková z plastu nedělala…) A že se kulturní památka nesmí zateplit? Hmmm… A je vůbec Koloseum kulturní památkou? Erudovaní úředníci říkají, že ano. Ale po pravdě, neměl by tedy stát dbát na kulturní památky poněkud lépe? Vždyť budova libereckého Kolosea byla stavením nevábným, až bych řekla zpustlým či odpudivým. A já věřím, že nyní se stane z Kolosea stavba nakonec pěkná a svým obyvatelům z řad zdravotně postižených bude dobře sloužit a že se tam uvnitř nebudou v chladných měsících třást zimou. A také že se majiteli – obecně prospěšné společnosti MCU Koloseum, která byla založena na základě rozhodnutí Sdružení Czech Handicap – Liberec a Mobilis občanské sdružení Praha a dalších, sníží výdaje za teplo. Ono by, vážení, jinak mohlo to liberecké Koloseum dopadnout po čase třeba jako to římské, které se vlivem počasí a kamenozlodějů proměnilo ve zříceninu. Možná na něho památkáři také nechtěli nechat jen tak sáhnout s úpravami, tak ho raději neopravovali vůbec, aby nenarušili původní vzhled… (jo)

Rekonstrukce libereckého Kolosea právě probíhá...  (jo)

1 komentář:

  1. Když jsem počátkem sedmdesátých let pobýval na "vejšce", začalo se Koloseum s velkou pompou opravovat, cavyků kolem toho bylo, jejej - no byla to prezentováno jako komunistická památka, víc bližšího si nepamatuju a hledat se mi nechce. Proto se divím, že Koloseum je znovu na předtřesu s takovou intenzitou. Nedávno jsem jel kolem - no - staveniště.
    Tak to bylo tehdy opraveno tak zle, nebo nevím...no...prostě liberecké Koloseum musí být ve fóru pořád.

    OdpovědětVymazat

Co Vy na to?