neděle 19. ledna 2014

Na abstraktní obrazy Václava Kocuma je třeba se správně naladit

„Tak to si snad děláš z lidí pr…!“ byla reakce, kterou počastovala pozvaná osoba Václava Kocuma, malíře, který v prosinci uspořádal pro své známé a přátele představení své abstraktní tvorby. Akce se konala v prostorách obchodního centra Billa v Jablonci nad Nisou. Malíř zde ukázal obrazy, na kterých nyní pracuje. Že to byl pro některé při nejmenším nezvyk, o tom svědčí uvedená reakce. Dosavadní dílo Václava Kocuma, jenž užíval titulu malíř Jizerských hor, bylo totiž doposud většinou jiného ražení. Objemné plastické obrazy temně zelených horských motivů, vážících mnohdy několik desítek kilogramů, působily na diváka naprosto jiným dojmem než umělcova nová subtilnější abstraktní tvorba. „Já jsem to dotyčné osobě vysvětlil,“ uvedl Václav Kocum k výše uvedené reakci. A abstraktní malíř to vysvětlil i dalším. „Víte, když jsem to poprvé viděla, tak mi ty obrazy přišly takové všechny stejné. Prostě jen jako barevné papíry,“ uvedla jiná divačka. „Ale když mi to pak pan malíř vysvětlil, a povídal mi například o vlídném tichu, tak jsem se na ty obrazy začala dívat jinak. Najednou jsem viděla, že z nich opravdu něco vyzařuje. Třeba to vlídné ticho…,“ vyprávěla dál žena, která si na umělcovu novou tvorbu musela také zvyknout.

Na nové výstavě Václava Kocuma se tedy divák může těšit z obrazů, které budou zobrazovat třeba motivy poledního světla, ticha, klidu či vnitřní harmonie. A že se na takové vnímání musí návštěvník předem připravit, nebo lépe řečeno naladit, je asi logické. (jo)

Z představení nové abstraktní tvorby Václava Kocuma. Více fotografií zde https://picasaweb.google.com/104046689946598376811/KocumGoogle#




Žádné komentáře:

Okomentovat

Co Vy na to?