úterý 8. října 2013

Čtení od Milana Brože - Pojďte si nezapálit

2. kapitola
Ráno cestou do práce

Pracuji v nedalekém městečku, asi sedm kilometrů to je. Veřejnou dopravou
se nedopravuji, užívám vlastní nebo služební vozidlo.Vstávám první. Proč? ... inu
má to svůj vážný důvod. Vysvětlení je jednoduché, jako první mohu okupovat tu
nejmenší místnůstku našeho bytu, a tam ... si zapálit první ranní cigaretu. V klidu,
nemusím spěchat, ostatní ještě spí. Jsou dny, kdy si tam dám rovnou dvě, vždyť
během dalších nejméně 40 minut, co vstane má paní, co spolu posnídáme a
odejdeme, si nezapálím.
Odjíždím z domova tak, abych v kanceláři byl něco před půl osmou. Tak si
to  spočítejte:  sedm  kilometrů,  dvě  velké  křižovatky,  tři  menší,  přednost  dávám
třikráte, ale ono to je jedno, ucpány bývají i ty, kde jsem na přednosti já. Většinou
to stíhám bez problému, počítám s tím.
Odcházím z bytu. Hned na schodech si zapaluji - bydlíme ve druhém patře
secesního činžáku. Je to již druhá, třetí toho dne ... no, spíše toho rána. O noci
zatím řeč nebyla. To až v jiné kapitole. Tak tedy - s cigaretou v ústech odmykám
dveře domu - zamykat nemusím, za chvíli jde za mnou manželka, posléze i dvířka
automobilu,  nasedám,  startuji,  odjíždím.  Bez  pásů,  ještě  jsem  si  na ně  nezvykl.
Někdy si je nasazuji během jízdy, to jak se zrovna cítím provinile. Popelník ve voze
je věčně plný, nedopalek vyhazuju oknem a již jsem na první z křižovatek. Pochopitelně zácpa, času dost, i na to, znovu si zapálit. Jízda pokračuje. Během jízdy vždy vykouřím takové 2-3 cigarety. To záleží na dopravní situaci.
Přijíždím k cíli, před budovou naší společnosti nejsem první. Vcházím, zdravím
se s kolegy, usedáme ke stolu, je čas první raní kávy. Probíráme, co bylo a hlavně co
je třeba. To ovšem představuje další dva kousky (cigarety). Je kolem osmé hodiny.
Je čas na práci ... a já už vykouřil minimálně šest cigaret.
Co jsem si večer koupil tu krabičku, je skoro pryč. Pořád si říkám, že mě to
donutí méně kouřit, nebudu-li kupovat více krabiček najednou, ale chyba lávky.
Už jsem zase nervózní, že v krabičce je méně než deset cigaret.

Více zde http://pojdtesinezapalit.blogspot.cz/

Knihu Pojďte si nezapálit ilustroval malíř Jizerských hor Václav Kocum

Žádné komentáře:

Okomentovat

Co Vy na to?